Son
yılların en iyi sezon başlangıçlarından birisini yapan Ferrari’de yüzler
gülüyor. 2011’de ortalarda neredeyse görünmeyen, geçen seneye de 1.5 sn geride
başlayan takım 3 yıldır ilk defa ilk yarıştan itibaren ön bölümde yer alıyor.
Bu da takımdaki herkese bir güven sağlıyor. Aslında yazımı yazma sebebim
Avustralya GP’de olanları değerlendirerek biraz Ferrari analizi yapmak.
Felipe Massa
kabus gibi geçen 2011’den sonra 2012’nin ilk yarısında daha da kötü bir performans
sergiledi. Herkesin gitmesi gerektiğini söylediği böyle bir dönemde takım ona
sahip çıktı ve bu kararın haklı olduğunu Massa performansıyla ispatladı. Yeri
gelmişken, Massa’yı 2008’deki performansı nedeniyle Hamilton ile “eş şampiyon”
olarak gördüğümü bir kere daha ifade etmek isterim. Geçen yıl gridde 6.5
şampiyon vardı, bu yıl da 5.5 şampiyon var. Massa 2012’nin ikinci yarısında
geri döndü ve bu yıla da güçlü başladı.
Melbourne
sıralamalarında Alonso’yu az bir farkla da olsa geçti ve ilk pit stoplara kadar
da Alonso’nun önünde kalmayı başardı. İlk pit stopa önce alınan pilot aslında o
an desteklenen pilottu zira Vettel pite girmişti ve yeni lastiklerle atacağı
turlarla Ferrari pilotlarının önünde yer alabilirdi. Ferrari’de pite ilk giren
önde çıkacaktı. Massa pite alındı ve gerçekten de Alonso’nun önünde çıktı. Bu
ana kadar Massa’nın aleyhine bir durum yoktu. İkinci pit stopların
24-25.turlarda olmasını beklerken Alonso aniden 20.turda pite girdi. Kimsenin
beklemediği bu hamlenin Sutil’in on grubu tutmasıyla da ilgisi vardır mutlaka.
Ancak asıl amacının Alonso’yu 2.pit stoplar sonrası rakiplerinin önüne geçirmek
olduğunu sonradan anladık. Akıllı Red Bull ve Force India garajları da bunu
görerek pilotlarını pite çağırdılar ve Alonso yine de bu ikilinin önüne geçmeyi
başardı. Bu arada Alonso’nun pitten çıkış turu 1.51.100 oldu, Sutil 1.51.500 ve
Vettel de 1.51.700 ile bitirdi pitten çıkış turlarını.
Peki Massa?
Bu soruyu Massa kendisi de pit duvarına sordu. Neler oluyor, ben ne olacağım?
Soruyu sorduktan bir tur sonra pite çağrıldı ve bu üçlünün gerisinde çıktı
pitten. Peki ne oldu da Alonso o kadar erken pite çağrıldı? Kendi kararı mı
takım kararı mı?
Açıkçası bu
konuda soru sorulması bile çok abes bence. Alonso önünde geçmesi gereken 2
pilot daha varken ve yarış telaşı içindeyken bu tarz bir hesabı yapamaz.
Mühendisi bu hesabı yapabilir ama o da takım yönetiminden izinsiz ve Massa’nın
mühendisinden bağımsız bir karar alamaz. YANİ BANA GÖRE BU BİR TAKIM
KARARIYDI. Belli bir süreye kadar takım
iki pilotu eşit görür diye düşünüyorduk ama eşitliğin de bir sınırı varmış,
bunu gördük. Evet, geçen seneki gibi tüm kartlar Alonso’ya oynanmayacak henüz,
Massa kobay gibi kullanılmayacak, iki pilot farklı araçlarla yarışmayacak, ama
bu tarz stratejik durumlarda Alonso ayrıcalıklı tutulacak. Doğru mu yanlış mı,
bu konuda yorum yapmamayı tercih ediyorum, herkesin kendi doğrusu var. Ferrari
ve Red Bull böyle davranıyor, Ferrari göstere göstere yapıyor, Red Bull
gizliyor ama günün sonunda iki takım birinci pilotlarını kayırıyor.
Massa
yaptığı açıklamada üstü kapalı şekilde bu durumdan memnun olmadığını açıkladı.
Bana göre önemli olan Massa’nın eski formuna dönmesiydi, iki pilotun eşit
şartlarda yarışmasını istiyorum. Böylece kimin daha hızlı olduğu konusunda
cevabı daha net şekilde görebiliriz.
Alonso
zaten bildiğimiz gibi: Kendini adamış, hızlı ve çok hırslı! Massa ise normalde
iyi olmadığı bir pistte iyi bir performans gösterdi, gelecek yarışlarda
izlemeyi sabırsızlıkla bekliyorum. Iyi olan kazansın!
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilKesinlikle abi, Ferrari 2.pitlerde Massa`yi yedi. Hayır zoruma giden, daha sezonun ilk yarışı, bence F138 ve Massa bu performansta iken ALO`nun 3.şampiyonluğu kadar Massa'nın ilk şampiyonluğunu (bence 1,5. şampiyonluğu) yaşaması ihtimali de çok önemli. Umarım bu olayın devamı gelmez...
YanıtlaSilAbdullah Top