4 Temmuz 2011 Pazartesi

Vettel şampiyon olursa ne yapacağız?


Sebastian Vettel’in F1 tarihindeki en ezici üstünlüklerden birini sergilediği sezon devam ederken herkes genç Alman’ın erkenden şampiyon olup olmayacağını tartışıyor. Şampiyon olacağına inananların sayısı Çin’deki çekik gözlü insan sayısından ya da Meksika’da baharat sevenlerden fazla.

Peki Vettel şampiyonluğunu tahmin edildiği gibi Japonya’dan önce ilan ederse ve Avrupa sezonunun sonlarına doğru puan farkı 100’ü aşarsa biz ne yapacağız? O kadar F1 fanı şampiyonluk mücadelesi yoksa ne ile ilgilenecek. Bu yazıda önerilerimi bulacaksınız.

Vettel bu parmağı göstermeye devam ederse sezon bitmeden çok önce sezonu bitirecek

En hızlı tur şampiyonluğu

Formula 1 ana sponsoru DHL firması 2007 yılından beri yılın en fazla “fastest lap-en hızlı tur” elde eden pilotunu ödüllendiriyor. Bu firmanın pazarlama stratejisi. Nedeni de basit: Kargo ve taşımacılık sektöründeki firma kargoyu en hızlı teslim etme fikriyle F1’deki fastest lap fikrini bağdaştırıyor ve DHL Fastest Lap Award’ı dağıtıyor. 2007 ve 2008 senesinde bu ödülü doğal olarak Kimi Raikkonen kazandı. Griddeki en hızlı iki araçtan birine sahipse Kimi Raikkonen haricinde bu ödülü alacak başka bir pilot tanımıyorum, 40 yaşına gelse de… 2009 yılında Sebastian Vettel hem de sadece 3 en hızlı turla, 2010 yılında da Fernando Alonso bu ödülün sahibi oldu. Bu sezon da şu ana kadar 8’de 4 fastest lap’le Mark Webber ilk sırada. Vettel’in feci şekilde gölgesinde kalan Avustralyalı bu şekilde teselli bulmaya çalıştığından ve en hızlı araca sahip olduğundan ödülün güçlü bir adayı. Vettel’in şampiyonluğu ilgimizi çekmezse ilgileneceğimiz konulardan ilki bu olabilir.


DHL Fastest Lap Award'ın 2010'daki sahibi Alonso ödülünü alırken

Takım arkadaşları mücadelesi

Artık F1’le ilgilenen herkesin malumu, F1’e adım attığınız andan itibaren geçmeniz gereken ilk kişi takım arkadaşınızdır. Takım arkadaşınızı geçemediğiniz sürece kimseye bir şey anlatamazsınız. 2011 sezonu takım arkadaşları farkı açısından ilginç bir sezon. Geride kalanlar çok kalıyor, galipler de farkı açıyor. En harika performans Fernando Alonso’ya ait, İspanyol pilot takım arkadaşını sıralamada 8-0 mağlup edebilen tek pilot. Görüntü pek değişeceğe de benzemiyor. Diğer ilgi çekici üstünlükler de 7-1’le Rosberg,Liuzzi, Buemie ve Kovalainen’e ait. Alguersuari’nin Buemi’yle, Sutil’in Di Resta’yla, yeni çaylak Ricciardo’nun Liuzzi’yle, Button’ın Hamilton’la ve Perez’in Kobayashi’yle mücadelesi izlemeye değer. Sezonun geri kalanında sıkılırsanız önerim takım arkadaşları şampiyonası oluşturun ve bunu takip edin.

Gridin sonundaki 10.’luk mücadelesi

Geçen yıl gride katılan 3 takımdan en önde olanı geçen sezon ve bu sezon şüphesiz ki Team Lotus. Takım bu sezon 2 defa 13.’lük elde etti. Ancak Kanada GP’sinde 13.olan HRT takımı da sezon sonu 10.’luk için Team Lotus’u zorlayabilir. Olaylı bir yarışta kazara alınacak bir puan üç takımdan herhangi birini sezon sonuna kadar 10. ilan edebilir. Bu neye mi yarıyor? F1’de en iyi 10 takım yayın gelirlerinden pay alıyor ve bu rakam bir ana sponsorun yıllık getirisinden fazla olabilecek kadar çok. Yeni ve küçük bütçeli takım için bu gelir önemli ve yeni takımların en büyük motivasyonu bu. Bu sezonun devamında gridin arkasındaki takımların mücadelesini ilgiyle izleyebilirsiniz. Ben Twitter’da genelde bu konuyla ilgili update bilgiler veriyorum, takip edenler bilir.

Orta sıra mücadelesi

Williams, Sauber, Toro Rosso ve Force India’nın içinde bulunduğu orta sıra takımları arasında yine sıra mücadelesi yaşanıyor. Bu takımlar araçlarının konfigürasyonuna göre bazı pistlerde ön olana çıkıyor, bir diğerinde geride kalıyor. Sauber ve Toro Rosso diğer iki takımdan önde görünüyor. Sauber lastik kullanımıyla, Toro Rosso aerodinamik avantajıyla öne çıkıyor. Yine gelirlerden daha fazla pay almak için bu takımlar kendi aralarında yoğun rekabet ediyor. Orta sıra mücadelesi de incelemeye değer.

Renault vs Mercedes mücadelesi

Bu iki takımın mücadelesi 3 büyük takımın oluşturduğu ligi rahatsız etme ve orta sıraya düşmeme mücadelesi. Bu konuda sezon başında Renault öndeyken son birkaç yarıştır Mercedes üstün duruma geçti. Mercedes’in avantajı puan getiren iki pilota sahip olması, Renault’da ise Heidfeld aksayan taraf oluyor genellikle. 4.’lük mücadelesi de yine izlemeye değer konulardan olacak, gündeminize alabilirsiniz.

Şimdilik bu kadar, Vettel’in sıkıcılaştırdığı sezonu eğlenceli hale getirme rehberinin ikinci bölümünde görüşmek üzere.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme