1 Ağustos 2010 Pazar

Macaristan GP değerlendirmesi: F1'de "kesin" kelimesinin yeri yoktur

Never say "never", yani asla "asla" deme... Formula 1 bu sözün sürekli doğrulandığının örnekleriyle doludur. Bugün de olduğu gibi...

Start öncesi neler söyleniyordu? Vettel ilk virajı önde geçerse yarışı rahat kazanır... Evet, ilk virajı önde geçti, ama yarışı kazanamadı. 10.turda 10 saniyenin üstünde fark yapmıştı, yarışı alır götürürdü... Alıp götüremedi. Macaristan'da geçiş olmazdı, ama oldu. Macaristan kuru havada sıkıcı geçerdi, ama geçmedi... Bunun gibi onlarca örneği yaşadık bugün, Formula 1'in yaz arasından önce Red Bull ve Ferrari için pozitif, Mclaren ve Mercedes için negatif bir yarış oldu.

Geçen yarış Hockenheim'da inanılmaz bir değişimle en önde görünen Ferrari'nin burada da hızlı olması bekleniyordu. Ancak atlanan tek detay Adrian Newey'in dehasıydı. RB6 denen canavarın yaratılmasında en büyük paya sahip Newey geriye gidiyor gibi görünen Red Bull'a yine sihirli ellerini dokundurmuştu. Hatta öyle bir dokunmuştu ki RB6 adeta deyim yerindeyse başka bir gezegenden gelmiş gibiydi. Cuma antrenmanlarından başlamak üzere aracın bir canavar olduğunu herkes anladı. Cumartesi antrenmanlarında araç ilk defa 1.19'lu turlara başladığında ikinci takım Ferrari 1.20.500 barajındaydı. Dolayısıyla da sıralamaların iki Red Bull pilotu arasında geçeceği açıktı. Arkalarından hafta sonunun 3.en hızlı pilotu Alonso'nun geleceği de açıktı. Nitekim öyle de oldu. Pole pozisyonu çok rahat alan ve son turunun son sektöründe zorlamayı bırakan Sebastian Vettel üst üste 4.pole pozisyonunu kazanmış oldu. Bu Vettel'in kariyerindeki 55 yarışta 12.pole pozisyonu oldu.

Start...

Yarış başlamadan önce normal şartlar altında Vettel'in yarışı rahatlıkla kazanması gerektiğini söylemiştim. Geçmişteki kötü startlarından da bahsetmiştim. Aslında iyi bir start aldığı da söylenemez, Alonso Vettel'i yarım araç boyu geçmişti frenlemeye gelinirken, ancak iç tarafta kalan Vettel olduğundan geçiş yapamadı. Eğer Vettel birazcık daha yavaş kalsaydı bir 2008 tekrarı izleyebilirdik, 3.sıradan liderliği elde eden bir Ferrari!

Macaristan GP startı

Ama ilk viraj sonrası Vettel-Alonso-Webber sıralaması oluştu. İlk virajda yerini kaybetmesi muhtemel Massa refleksleriyle buna izin vermedi, Hamilton 1 sıra kaybetti, Button 3 sıra kaybetti ve bu yılın yıldızlarından Kobayashi tam 7 sıra kazandı. Temiz start sonrası piste imzasını atmaya başlayan Vettel 2 tur içinde 1.26'lı turlar atmaya başladı. Webber ve Alonso'nun 1.26'yı bulması 10 tur sürdü. Bu esnada Webber Alonso'yu geçmek için büyük çaba göstermedi/gösteremedi. Pitlerde geçmeyi düşünüyordu muhtemelen, lastikleri iyiyse pite geç girecek, lastikleri kötüyse erken girecek ve her durumda da normal şartlarda Fernando'yu geçecekti, aracı buna son derece muktedirdi bugün.

Güvenlik aracı pistte

Ancak hiç hesapta yokken gelen güvenlik aracı periyodu tüm yarışın hesaplarını alt üst ettti. Büyük şansı burada da tutan Button normal pit stopunu yapar yapmaz güvenlik aracı girdi ve bu ona 3 sıra kazandırdı. Vettel'den itibaren neredeyse tüm pilotlar pitlerini bu sırada yaptılar. Hele Vettel son anda pite girdi, tehlikeli bir hareket yaparak hem de... Pite giremeseydi belki de yarışı bugün o kazanacaktı. Webber pite girmedi, çünkü aracı ultra-hızlı olduğundan ve lastikleri de iyi durumda olduğundan Alonso'ya karşı lastikleri bitene kadar fark açabileceğini düşünüyordu. Alonso'ya diyorum çünkü bu sırada hedefi ikinci sıraydı, Vettel doğal olarak kazanacaktı yarışı. Webber'e tekrar döneceğim, Vettel'e gelelim.

Vettel, süper yetenekli ama hala tecrübesiz...

Vettel pit stop sonrası güvenlik aracı arkasında "uyuduğunu" söyledi. Yani kendimde değildim dedi. Telsizle takımdan haber geleceğini düşünüp çok fazla kasmamış kendini. Güvenlik aracı ışıklarına da bakmamış. Yani tempoyu belirleyen lider Webber'i takip etmesi gereken Vettel gafil avlanmıştı, güvenlik aracının pite girdiğini gören Vettel için de artık herşey çok geçti. Webber yeterince "fark" yapmıştı. İşte o "fark" 10 araç boyundan fazla olunca sportif kuralların 40.9'uncu maddesi gereğince pitten geçme cezası aldı. Ne bu kuralın farkındaydı, ne de öndeki Webber'in uçup gittiğinin... Bir şampiyon adayına hiç yakışmayan bir hareketti bu. Basın toplantısında dahi neden ceza aldığını tam olarak bilmiyordu.


Sebastian Vettel - Yüz ifadesi herşeyi anlatıyor...

Bir başka "komik" hareketi de yarışın sonunda yaşadığı travmanın etkisiyle en hızlı tur derecesi yapmak için yavaşlamasıydı. Son tur yavaşladı, Alonso ile arasını 3.2 sn'ye çıkardı ve en hızlı tur kaydetmek için bastırdı, neticede başardı ve üst üste 2., bu sezonki 3.en hızlı turunu kaydetti. Yakın arkadaşı Kimi'ye ne kadar da benziyor Sebastian. Kimi de aynen bu şekilde 2007'deki Macaristan yarışında Lewis'in arkasında "sıkıldığını" söyleyerek son turda en hızlı turu kaydetmişti. Sebastian'a içinde bulunduğu durumu çok iyi anlattığını düşündüğüm için Sezen Aksu'dan "Küçüğüm" şarkısını armağan ederek Webber'e geçiyorum...

Küçüğüm daha çok küçüğüm bu yüzden bütün hatalarım
Övünmem bu yüzden bu yüzden kendimi özel önemli zannetmem
Küçüğüm daha çok küçüğüm bu yüzden bütün saçmalamam
Yenilmem bu yüzden bu yüzden kendime hala güvensizliğim
Ne kadar az yol almışım ne kadar az yolun başındaymışım meğer
Elimde yalandan kocaman rengârenk geçici oyuncak zaferler
Küçüğüm daha çok küçüğüm bu yüzden bütün korkularım
Gururum bu yüzden bu yüzden çocuk gibi korunmasızlığım
Küçüğüm daha çok küçüğüm bu yüzden sonsuz endişem
Savunmam bu yüzden bu yüzden bir küçük iz bırakmak için didinmem
 
Günün adamı Mark Webber

Webber 2.liği umarak başladığı stratejisini herkesi şok ederek galibiyetle noktaladı. Tam anlamıyla İngilizce deyimiyle "superb" yani mükemmel/kusursuz bir stratejide yarıştı. Güvenlik aracının çıkmasından sonra lider başladığı bölümde Alonso'ya bir pit stop mesafesi açıp pite girecekti. Bu da yaklaşık 20 sn'ydi, o bölümde Alonso'ya her tur bazen 1.5 sn, bazen 1 sn, bazen de 0.8 sn gibi farklar yaparak yarıştı.  Normalde 30 tur sonunda pite girmesi beklenirken o tam 43 tur yumuşak lastikle devam etti. Asıl etkileyici olansa lastiklerinin sadece 39.turdan itibaren kaybetmeye başlamasıydı. Galibiyeti sonuna kadar hak etti. 43.turda pitten çıktığında Alonso'nun yaklaşık 8 sn önündeydi. Ve bir derdi olmamasına rağmen yine de yarış sonuna kadar 20 sn'nin de üzerine çıkardı farkı. Hiç hesapta olmayan bir galibiyet aldı ve rakiplerinin 2'şer galibiyetine rağmen 4 galibiyetle şampiyona liderliğini ele geçirdi.


Mark Webber-Güzel bir yarış sonrası sevinmesi çok doğal...
 
Yalnız bugün yayında da söylediğim gibi Webber'i istikrarsızlığı ve hırsının yetersizliği nedeniyle eleştiriyorum. Vettel lider ve Alonso önündeyken bir çaba göstermeyen Webber, ne zamanki bir motivasyon unsuru ortaya çıktı, o zaman limitleri zorlamaya başladı. Rakiplerinin yarışın sonunda ulaştığı tur zamanlarına ufalanmış yumuşak lastikleriyle yarışın ortasında ulaşan böyle kaliteli bir pilotun bu şekilde moralsiz ve amaçsız olmasına ve değişken olmasına profesyonellik diyemem. Webber sahip olduğu potansiyelin farkında olmalı ve şampiyonluk için bastırmalı, Vettel'i destekleyen takım yönetimine rağmen...
 
Fernando Alonso ve Ferrari'de durum

Bugünkü sonuçla çok mutlu olması gereken kişilerin başında Fernando Alonso geliyor. Alonso bugün kusursuz bir yarış çıkardı. İyi startının üzerine istikrarlı tur zamanları koydu. İspanyol pilotun SC periyodu ve pit stoplar hariç attığı 67 turun 47'si bir önceki turundan daha hızlıydı. En yakın rakipleri Vettel 30 ve Webber de 32 tur bu şekilde gitti. Bu bile Alonso'nun kalitesini gösteren detaylardan biriydi. Ferrari bugün Red Bull'dan açıkça minimum 1 sn daha yavaşken tam 38 tur boyunca gözükara Vettel'i arkasında tutmayı başardı.


Alonso Vettel'i uzun süre arkasında tutmayı başardı
 
Yarış sonrasında da ifade ettiği gibi olması gereken yeri 3.'lükken aldığı 2.'lik çok değerliydi. Hesapta olmayan puanlar açısından Hockenheim'daki ekstra 7 puan ve buradaki 3 puanla toplam 10 puan daha fark kapatabildi. Hamilton'ın da vites kutusu arızası nedeniyle muhtemel bir 12 puandan olmasıyla bir anda İngiliz pilotla arasındaki farkı 34'den 16'ya düşürdü. Artık şampiyona lideriyle arasında 34 değil 20, en ciddi rakipleri Hamilton'la 16 ve Vettel'le 10 puan fark kaldı. İyi değerlendirilecek bir yaz arası sonrası bu farkın daha da kapanacağını öngörüyorum ben. Massa'ya 44 puan açmasıyla da artık legal bir 1.pilotluk durumu oluşacaktır. Bugün yayında da söylediğim gibi Ferrari ve Alonso için işler bence gayet yolunda. Tabii ki diğer pistlerde farkın buradaki kadar çok olmayacağını düşünerek bunu söylüyorum. Fark böyle kalırsa Red Bull her iki klasmanda da şampiyon olacaktır.

Fernando Alonso

Ferrari'nin bir diğer yumuşak karnı motor sayısı sorunu. Alonso ve Massa'nın 2 motoru kaldı, kalan 6 yarış için. Bunlar içinde Monza, Spa, Suzuka gibi motor zorlayan yarışlar da var. Alonso son 2 yarışta motor sorunuyla karşılaşırsa bu yüzden geriye düşmek zorunda kalabilir.
 
Mclaren cephesinde hüzün var

Mclaren bugün her iki pilotuyla da çok ciddi puanlar kaybetti. Hesapta olmayan bir dayanıklılık sorunu, Button'ın kötü startı İngiliz takım için bugünü yeterince felaket haline getirdi. Yaz arası deyip duruyoruz ama ben Mclaren ekibinin hiç de yaz arası yapacağını sanmıyorum, pilotlar hariç tüm ekip iş başında olacaktır, pilotların da sadece 10 gün tatil yapacağını sanıyorum, takım bu durumu kabullenmeyecektir.

Bu arada bugün Hamilton yarış dışı kaldığı ana kadar süper bir yarış çıkardı. Önce Petrov'u zor da olsa geride bıraktı, daha sonra doğal olarak yavaş kalacağı sanılırken Ferrari ile eşit tur zamanları çıkardı. Eğer devam etseydi bana göre Vettel'i de geçerek podyumda olurdu. Button için çok da yorum yapmaya gerek yok, utanması gereken bu yarışı acilen unutmalı ve hala şampiyonluk yarışında olduğunun, liderden sadece 14 puan geride olduğunun ve Alonso'yu geride tuttuğunun farkında olmalı.
 
Vitaly Petrov günündeydi...

Bugünün yıldızlarından birisi de Petrov'du. Startta 2 sıra kazandıktan sonra Lewis'e geçilse de tur zamanları ve istikrarı etkileyiciydi. Takım arkadaşı Kubica 13.turda 1.27'li tur zamanlarına ulaşırken Petrov 6.turundan itibaren bu zamanları yapmaya başladı. Yarış içerisinde stresten uzak şekilde soğukkanlı yarıştı. Kariyerinin en iyi pozisyonunda yarışı bitirmeyi başardı. Hafta ortasında yaptığı şu açıklamayı her ne kadar saçma ve F1'e yakışmaz bulsam da bu yarıştaki performansıyla takımdan birkaç yarışlık kredi aldığı kesin. "Onlardan sadece bana zaman vermelerini istiyorum. Benim için zaman önemli çünkü GP2'de yarışırken yeterince hızlı olmam için üç yıla ihtiyacım oldu." Formula 1'de Renault gibi köklü ve 4 yıl önce çifte şampiyon olmuş bir takımın sürücüsü bu şekilde bir talepte bulunmamalı. F1 GP2 değil, sürücüler de daha yüksek kalitede olmalı. Ancak ne yazık ki sponsorlar ve maddi konular da pilot seçiminde rol oynuyor...
 
Schumi/Rubens kapışması

Schumacher-Barrichello konusu yeterince işleniyor, üstüne çok yorum yapmaya gerek görmüyorum, sadece Schumi'nin aynı Schumi olduğu kesin, Rubens'i duvara sıkıştırırken "ona yeterince boş alan bıraktığını" söylemesi, "beni geçmek isteyen bunun için zorlamalı" demesi, egosunun hala son derece yerinde olduğunu gösteriyor.  Ben Schumi'siz F1'in heyecan anlamında yetersiz olduğunu düşünüyorum, 2011'de formunu bulsa da yarışlarda onu önlerde görmeye başlasak iyi olacak, seyir zevki açısından. Bugün gridde Rubens'in gösterdiği o cesareti gösterecek başka bir pilot yoktu, çünkü kimse Rubens'in Michael'e karşı motivasyonuna sahip değildi, o yüzden o da yıllarca hatırlanacak bir tablo izletti bize. Rubens'e sadece koca bir "helal olsun" demek lazım. Schumi yarış sonrası Spa için 10 sıra grid cezası aldı, olması gereken de bir cezaydı.


Schumi Rubens'i sıkıştırıyor
 
Diğer...

Renault bugün 10 puan fark kapattı Mercedes'e karşı, ilerleyen yarışlarda 4.sıra hedefi için daha da bastıracaklardır. Şampiyonluk haricinde bir de 4.sıra çekişmesi olması bana göre F1 fanları için çok pozitif bir durum. Güzel yarışlar bizi bekliyor.


Kamui Kobayashi
 
Bugünün bir diğer yıldızı adamım Kobayashi'ydi. Öncelikle aldığı harika start, sonrasında tutarlı bir sürüş ve 23.sıradan başlayarak alınmış altın değerinde 2 puan... Bravo Koba! Yine bugün ilk puanlarını alan De la Rosa, çok iyi bir yarış çıkaran Hulkenberg alkışlanması gereken diğer isimlerdi.
 
Lotus'un başarısı

Yarış değerlendirmelerinde yeni takımlar için mutlaka bir paragraf ayırıyorum. Lotus pilotları bugün HRT'den Yamamoto ve Virgin'den Di Grassi'ye tur bindirdiler. Yeni takımın yeni takıma tur bindirmesinin ne demek olduğunu F1'i takip eden sizler çok iyi biliyorsunuz. Her anlamda oturmuş takım izlenimi veren Lotus'un bu performansı takdire şayan. Kovalainen ve Trulli bugün yarışın son 20 turunda 10'un üzerinde 1.27'li turlar attılar, diğer takımlar bu dereceye yaklaşamadılar. Tv gelirlerinden yenilerden bir takımın yararlanacağını düşünürsek Lotus bu anlamda büyük bir iş yaptı bile. Bu arada yanılmıyorsam bugün ilk defa yeni takımların tüm pilotları aynı yarışta finish görmüş oldular.
 
Okay Karacan "Mclarenci" mi?

Bitirirken sizlerden gelen Trt ve Okay Karacan Mclaren'i destekliyor eleştirileriyle ilgili bir açıklama yapmak istiyorum. Gerçi Okay Karacan bugün yayında da açıkladı ama Mclaren'in ekrana çok sık gelmesi tamamen takımın açıklık politikasıyla ilgili. Dilara Gönder ve Erbatur Ergenekon sizlere takımların halkla ilişkiler ve teknik taraflarını tanıtmak isterlerken Mclaren'den daha fazla destek görüyorlar. Ferrari bu anlamda kapalı kalıyor, eskiden de olduğu gibi. Bu yüzden Mclaren daha fazla ekrana geliyor. Okay Karacan'ın Mclaren taraftarı olmadığını samimi olarak buradan tekrar söylemek istiyorum. Bugün sizden gelen geri bildirimler doğrultusunda da Ferrari Halkla İlişkiler bölümüne bu kapalılık politikasının Mclaren'e karşı izleyicilerin olumsuz tepkilerine neden olduğu konusunda bir mesaj gönderilebileceğini de konuştuk.
 
Son olarak desteğiniz ve olumlu geri bildirimleriniz için kendi adıma sizlere tekrar teşekkür ediyorum. Spa ile F1 heyecanı devam edecek. Ben Formula 1'in yaz arasında ele almayı düşündüğüm konuları buradan yazmaya devam edeceğim. Sorularınız olursa buradan, twitter'dan ve formspring.me/metinmete adresinden ulaşabilirsiniz, seve seve cevaplarım. Herkese sevgiler...
 
Yarışın yıldızı: Mark Webber
Yarışın hayal kırıklığı : Renault-Mercedes takımları
Yarışın en heyecanlı anı: Barrichello-Schumacher kapışması
Yarışın geçişi: Barrichello'nun Schumacher'i geçişi
İyiler: Alonso, Petrov, Hulkenberg, De la Rosa, Kobayashi
Kötüler: Schumacher, Vettel, Button

4 yorum:

  1. Mükemmel bir yazı abi elerine sağlık. Bu hafta sonu dolu dolu geçirdik, sayende Trt'de de sesimizi duyurduk :) Açıkcası ben RBR'nin iki pilotunda da şampiyonluk potansiyeli görmüyorum ama Domenicali stratejileri, Newey zekası ve RB6'nın tartışılmaz hız farkı onları bir adım öne attı. İddia ediyorum bu araş Ferrari'de olsaydı şimdiden şampiyonluğu ilan etmişti.

    Ferrari ise esnek ön kanat avantajını kullandı bence bu hafta sonu, araçtaki gözle görünen artış dışında tek olumlu yanı buydu ve tabiiki F kanalı ne kadar etkiledi tartışmak gerek. Yinede bir Ferrarici olarak olumsuz bakmıyorum. Hâlâ şampiyonluk şansımız var, özellikle önümüzde Spa ve Monza gibi Ferrari'nin avantajlı olduğu pistler olduğunu düşünürsek gayet gerçekci bir yaklaşım olur.

    Renault konusunda hayal kırıklığı olduğunu düşünmüyorum araç lastiklerle sezon başından bu yana çok uyumlu, burada da Kubica ve Petrov'la iyi puanlar alacaklardı ki Kubica'nun malum Rosberg hatalı kazası oldu. Petrov'dan pilotajdan değil aracın hızından o dereceyi aldığını düşünüyorum.

    Rubens Shumi çekişmesine gelirsek hiç beklemzdim Shumi gibi bir efsaneden böyle bir anti profesyonel bir hareket. Tamam sert savunma yapar doğru ama yinede yaptığı çok riskli bir hamleydi. Rubens ise bunu çok ustaca atlattı ve hala ne kadar rekabetçi bir pilot olduğunu gösterdi. McLaren Button'ı değil Rubens'i alsaydı daha iyi yerlerde olacağına eminim.


    Evet Okay Karacan konusunda çok sitemde bulundum bugün farkındayım. konuya açıklık getirmek istiyorum;
    Okay Karacan yıllardır izlediğimiz, görüşlerine değer verdiğimiz bir isimdir. Yıllardır süregelen McLaren'ci sözlerine aldırış etmedik değildir diye geçiştirdik.
    Bu sene Türkiye GP'de Redbull'ların kazasından sonra öyle bir çığlık attı ki sanki McLaren şampiyon oldu. Bunu sözlüklerde de dile getirenler oldu bende konu hakkında yazı felanda yazdım amma yine de samimiyetine güvendik. Geçen haftaki Almanya'da Ferrari takım emirleri sırasında öyle söylemlerde bulundu ki adeta henüz karar verilmeden infaz gerçekleştirdi. Ardından stüdyoda ki McLaren'ci arkadaşların söylemlerine uzun uzun zaman ayırıp kahkahalar eşliğinde Ferrari kötülemesi yapıldı. Tabiiki buna göz yummadık bizlerde ulaşabilidğimiz yerden tepkimizi dile getirdik, o da programda bunun olacağını bildidğini için baştan ferrarici arkadaşlar tepki gösterecek dedi ama söylemlerinden geri kalmadı. Neyse bizim tepkilerimize en küçük bir açıklama dahi yapmadan bizler özür beklerken McLaren karşıtı yorum yapanları twitter'da blockladı. Benden bunlardan biriyim.
    şimdi tabi bunlarla senin ne alakan var bize açıklama yapma nezaketini gösterdiğin için umarım Okay beye ulaşır diye vasıtanızla kendimi ifade etmek istedim.

    Biz yine de bu ülkede bu spora emek veren, ekmeğini bu spordan yiyen herkese saygımızı sonsuz biçimde göstermeye çalışıyoruz. bir kusurumuz olduysa affola Spa'da görüşmek dileğiyle yazı için birkez daha çok çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  2. arkadaşım bir kere şuna katılmıyorum. Michael Schumacher asla anti profosyonel bir tutum sergilemedi. Hatırla 2006 Brezilya yarışını. Raikkonen aynen bu şekilde Shumiyi duvara kadar sıkıştırdı ve kimsede yaygara koparmadı Rubens gibi. Shumi okadar tecrübeli ve akıllıki Rubense sadece bir arabalık yer bıraktı sırf geri adım atsın diye. çünkü o hız yoksunu mercedesle yapabileceği başka bir hamle olamazdı. Bence birkez daha düşün bu bir anti profosyonellik mi yoksa geçilmeme ve yarışma azmi mi? 41 yaşındaki biri en azından bir alkışı haketmiyor mu bu hırs azim ve istek için?? Okay Karacan meselesine gelince. Dün açıkça ''Ferrari medyaya karşı yabani'' dedi. Peki haksız mı? Mclaren çok daha samimi röportaj basın açıklamaları vs... gibi konularda.Okayın yine 2006 senesi f1 racing Shumi özel sayısındaki Shumiye veda yazısını okumanı öneririm ne derece bir Shumi tutkunu olduğnu anlarsın. E haliylede Shuminin takımına ilgi duyar öyle değil mi? Bir takım hayranı olupta tam tersi takımın pilotuna hayranlık duymak çok saçma ve tutarsız olur diye düşünüyorum :D

    YanıtlaSil
  3. Shumi konusunda biraz algıda yanılma var, shumi evet hâlâ bir efsane onun herşeyine hayranız ama mesele o değil. Kimse benim kadar ferrari, shumi hastası değildir o ayrı konu ama dün yaptığı shumiye yakışmayan bir hareketti. sert savunma yaparsın anlarım ama dediğin gibi bir arabalık mesafe bırakması bile çok tehlikeli bir durum. Rubens oraya dalınca yine çekilmeyip devam etmesi adeta bir kumardı. Çok çok tehlikeli.

    Okay karancan hakkında daha fazla uzatmaya gerek yok. Ferrari'nin ekranlarda gözükmeyim McLaren'in gözükmesine isyan etmiyoruz, bizim sitemimiz sadece Ferrari kötülenmesine yönelik söylemlerine ayrıca oradaki izleyicilerin komplo teorilerine açık açık destek vermesi. Mesela dün o Hamdi'midir nedir F1'in F'inden anlamayan adam Takım emri değil Barney emri dedi Okay karacan bına sert çıkıp öyle birşey olmayacağını söyleyeceğine tam tersi gülerek karşılık verdi. sözümüz sadece bu ince detaylara.

    YanıtlaSil
  4. kamil kardeş 2 agustosta söyledigim şeyler ozaman senin için saçma gelmiş olabilir ama bak ferrariyi bi şekilde potoya soktular ve son yarışlar takım emri dışında başka olaylar var börni emride var neden çünkü düşün bakalım ferrari şuan çok gerilerde olsaydı ve 4.5 yarış önce redbul arayı açıp gitseydi bugün son yapılan yarışlara ilgi olabilirmiydi bi şekilde mücadleyi son yarışa kadar sürdürmeye çalışıyolar burda büyük paralar dönüyor herşey olabilir birde bu pencereden bakarsan bence daha iyi anlarsın

    YanıtlaSil