28 Kasım 2009 Cumartesi

13 takımlı Formula 1'de pilot pazarında belirsizlikler devam ediyor

11 takımla başlayıp Süper Aguri'nin ayrılmasıyla 10 takıma düşen 2008 gridinden sonra 2009 sezonunu Formula 1 10 takım ve 20 sürücüyle geçirdi. Concorde anlaşmasının yenilenmesi ve bütçe kesintileri F1'e 13 takımın girmesini olanaklı hale getirdi ve 2010 yılını 26 araçlık gridle karşılamaya hazırlanıyoruz. 10 yerine 13 takımın yarışacak olması mevcutlara ek olarak 6 sürücünün daha yarışabileceğini gösterdiğinden ve bunu Nakajima ve Kimi Raikkonen'in F1'den gidişi de izlediğinden gridde 8 yeni sürücüye ihtiyaç duyuldu.

Takımlar test yasağı nedeniyle mutlaka bir tecrübeli pilotu takımda bulundurmak istiyorlar. Yanına da para ya da sponsor getirebilecek, ya da düşük maaşa rağmen kaliteli sürücü olacağına inandıkları pilotları kullanmak istiyorlar. Bu garip durum sonucu Jacques Villeneuve gibi hikayesi tamamlanmış sanılan eskilere, Trulli-Barrichello-De la Rosa gibi veterenlara, Fisichella gibi 2010'da sürüş yapmayacağı sanılan sürücülere sürüş şansı ortaya çıktı. Geniş sürücü pazarı Nick Heidfeld'in Mercedes ve Sauber ihtimalinin ortaya çıkmasıyla kıymete bindiği bir ortam yarattı. Nico Hulkenberg, Bruno Senna, Jaime Alguersuari gibi kaliteli genç sürücülerin, Jose Maria Lopez gibi adını çoğu kimsenin duymadığı sürücülerin bulunacağı bir grid yarattı. USF1, Manor, Lotus, Sauber, Renault... gibi takımlarda da halen boş koltuklar var.

2010 yılı sürücü pazarının Renault'nun Noel'den önce 2010 yılında neler yapacağını açıklamasından sonra netleşmesi bekleniyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder