27 Şubat 2010 Cumartesi

Mercedes W01 rekabetçi mi? Schumi'den iki farklı yorum...

Formula 1 2010 sezonunun başlamasına artık sadece 13 gün kaldı. 2 sezondur devam eden test kısıtlamaları iyiden iyiye bu sezon kendini gösterdi ve takımlar sadece 12 gün test ile sezona hazırlanmış oldular. Bahreyn'deki sezon açılışı öncesi son testler bugün 4.gün olmak üzere Barcelona'da yapılıyor.

Geçen sezonu her iki kulvarda şampiyon olarak bitiren Brawn GP'yi satın alarak 50 yıldan fazla bir süre sonra kendi adındaki takımıyla spora giren Mercedes, önce yükselen yıldız Nico Rosberg'i, sonra büyük bir sürpriz yaparak efsanevi şampiyon Michael Schumacher'i yarış koltuğuna oturtarak iddiasını gösterdi. Test pilotluğuna ise en uzun süre klasmana giren pilot rekorunu elinde bulunduran Nick Heidfeld'i getirdi ve kadrosunu tamamen Almanlarla doldurmuş oldu.

Geçtiğimiz sezonun son yarışına kadar zorlayan ve gelişme gösteren Brawn GP'nin (yeni Mercedes GP) diğer takımlara göre biraz geride olması doğal sayılabilir. Sezon öncesi testlerinde takım rekabetçi görünse de geçtiğimiz sezonun ikinci yarısındaki sorunlarını 2010'da da devam ettirdiği göze çarptı. Bunların en önemlisi lastik ısıtma sorunuydu. Brawn pilotları 2009 sezonunda kimi zaman lastikler ısınmadığı için yarış ortasında zikzaklarla lastik ısıtmaya çalışmışlardı. 2010 aracı W01'de de ağırlık dağılımının doğru yapılmaması nedeniyle de bu sorun devam ediyor olabilir.



Schumi'den ilk açıklama: "Sezonun ilk bölümünde yarış kazanmaya hazır değiliz"

Michael Schumacher iki gün önce W01'in performansı sorulduğunda şöyle bir cevap verdi : "Şu anda muhtemelen yarış kazanacak kadar rekabetçi bir pozisyonda değiliz. Yine de çok sıkı çalışıyoruz. Sezon çok uzun ve önemli olan çok fazla uzakta olmamak." Kısacası, Avrupa yarışlarına kadar bizden zafer beklemeyin dedi. Bu Ferrari, Redbull ve Mclaren performanslarına bakıldığında mantıklı olan şeydi.


Schumi'den ikinci açıklama: "Hiç de fena değiliz, yarış kazanabiliriz"

Schumi ilk açıklamanın ertesi günü fikrini ciddi oranda değiştirerek şöyle bir demeç verdi. "Dün verileri iyice incelemeden önce biraz karamsardım. Verileri incelemeden önce yaptığım konuşma o idi ama sonrasında düşündüğümden daha makul bir durumda olduğumuzu gördüm. Bu sadece ilk izlenim ama belki de dün diğerlerine göre daha fazla yakıt yüküyle piste çıkmıştık ve bu yüzden tur zamanlarımız çok iyi gözükmedi. Sonuçlara ve verilere bakarak söyleyebirilim ki, makul görünüyor, hiç fena değiliz." dedi."

Bu yazıyı yazma sebebim işte burada. Bilenler bilir ki bu açıklamalar normal açıklamalar değil. Schumi bu kadar önemli bir konuda emin olmadan konuşmaz. "Verileri iyice incelemeden konuştum" Schumi'ye göre bir açıklama olamaz. Fazla yakıt yüküyle çıktıysa onun hesabını yapmıştır. Neticede Schumi araç yavaş diyorsa yavaştır. İlk yarışlarda zafer beklemeyin diyorsa beklenmezdir.

Problem ne?

Schumacher'e açıklamalarını yediren ve fikrim değişti gibi bir şeyi söyleten şey ne? Şahsi fikrimi açıklıyorum. Mercedes GP Brawn'ı satın alıp Mclaren'den stratejik olarak koptuktan sonra, Mercedes'in asıl şirketi Daimler-Benz Ceo'su Dieter Zetcshe bir açıklama yaptı. Dedi ki "Mercedes GP Daimler'in desteğini alabilmek için kazanmak zorunda." Bu çok sert bir ve uyarıcı bir açıklama aslında. Alman disiplininden ve kararlığından bu uyarının çıkması şaşırtıcı değil. 10 yıl İtalyan rahatlığında rekorları kırmış Schumi'nin rahatlıkla şimdilik zafer beklemeyin demesi Mercedes'in Dna'larına uymadı. Ve bence bir uyarı geldi. Schumi de açıklamalarını yumuşatmak ve düzeltmek zorunda kaldı.

Bir ikinci neden Mercedes'in yeni sponsor arayışları olabilir. Sezon öncesi son şampiyon takıma sponsor olmak isteyecek yatırımcılar Schumi rüzgarıyla birlikte kazanan bir takım isteyecekler doğal olarak. Schumi'nin açıklaması potansiyel sponsorları ürkütmüş olabileceğinden düzeltme gelmiş olabilir.

Hangi açıklamanın doğru olduğunu 2 hafta sonra Bahreyn Sakhir pistinde önce Cuma antrenmanlarında, sonra da daha kesin olarak boş depoyla atılacak sıralama seansında göreceğiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder