27 Mayıs 2010 Perşembe

Istanbulpark günlüğü, Perşembe'nin ardından...

Birkaç yıldır iş yoğunluğundan yapamadığım Formula 1 pist üstü görevini bu yıl yapabileceğim için bir süredir oldukça heyecanlı ve mutluydum. (Serhan'a teşekkürlerin en büyüğü gidiyor elbette) Sabah 10.30 gibi piste vardım. Perşembe günleri artık pist ve padok aktivitelerinin hız kazandığı gün ve genellikle basın toplantıları için kullanılıyor. Öğleye kadar ciddi bir iş olmadığı için pit yolu ve padokta gezinmek için bir fırsat oldu.

10.30-12.00
Pilotlardan ilk olarak Mark Webber'e denk geldim. Piste varınca öncelikle padokta Red Bull motorhome'una uğradı ve pisti dolaştı. Daha sonra pit yolunda vakit geçireyim dedim ve garajları inceledim. Bu sırada Gp2 teknik incelemesi yapılıyordu. Pit yolunda pilotlardan Vitaly Petrov'u gördüm önce. Sandığımdan daha da uzunmuş, 1.85 civarı boyu var ve 74 kiloymuş sanırım, en azından kilosu ideal. Aksi takdirde onun için sorun olabilirdi. Yine Buemi'ye denk geldim, en çok şaşırdığım oydu, tam çocuk gibi, gerçi 22 yaşında ve çocuk görünmesi doğal. Boyu 1.76 ve kilosu sadece 63, oldukça avantajlı yani.

12.00-14.00

Sıcakla birlikte Race Control'e geçtim, neler olup bitiyor görmek için. Ekranlarla dolu ve tüm yarışın yönetildiği oda gerçekten ilgi çekici bir yer. 2 saat süresince etrafı ve kameraları gözlemledim. Kumanyayla karnımı az buçuk doyurup saat 14.00'de başlayan Safety Car ve Medical Car testlerini bekledim.

14.00-15.00

Hafta sonunun ilk ciddi pist üstü sınavı 14.00'de başladı. FIA'nın güvenlik ve sağlık aracı pistte 1 saat boyunca turluyor ve kulelerdeki hakemler denetleniyor. Yarış kontrolde Herbie Blash ve FIA görevlileri ve bizim Federasyondan görevliler vardı, Serhan'ın yönettiği.. Benim için önemli bir tecrübe oldu bunları gözlemlemek.

15.00-18.00

Daha sonra da Padok ve Pit yolunda gezintiye çıktım, kimleri görürüm diye. İlk denk geldiğim Schumi ve Webber'in basınla röportajlarıydı. Aşağıda fotoğrafları var. Daha sonra biraz ilerleyince Vettel'in röportajına denk geldim, Alman pilot son derece sıcakkanlı ve alçakgönüllü, sırf bu özelliğiyle bile takımı etrafında toplayabilir.







Daha sonra Ferrari motorhome'unun önünden geçerken bir kalabalık görüp meraklandım, kesin birşeyler var diye daldım ve ne göreyim? Alonso'nun basın toplantısı!! :) Tabii ki kaçırmadım, ancak İspanyolca ve İtalyanca bölümüne denk gelebildim. İtalyanca biliyor olması Fernando'ya oldukça not kazandırıyor. Kimi'ye 3 yıl boyunca sadece "Buongiorno" dedirtebilmişti İtalyanlar... Massa da İtalyanca konuşabildiğinden takım bu konuda rahat. Alonso da son derece rahat ve alçak gönüllü şekilde röportajları yaptı. Takımda son 2 günde hem başkan Montezemelo hem de Domenicali Alonso'dan "pist içinde ve dışında" memnun olduklarını söylediler, burada kastettikleri de pist dışındaki bu iletişimi. Alonso 800. Gp'sine çıkan bu takımın bir üyesi olmaktan gurur duyduğunu ve 900. yarışta da takımda olmayı umduğunu söyledi. Son derece popülist ve takımı kalbinden vuran bir söylem :) Daha sonra da Massa, Alonso ve Stefano Domenicali takım garajında 800.GP nedeniyle birlikte poz verdiler. Hem Alonso'nun basın toplantısını, hem de bahsettiğim pozları aşağıda bulabilirsiniz.







Bundan sonrasında da Yarış Kontrol'de son işlerimi halledip günü kapattım. Çok keyifli bir ilk gündü. Yarın Porsche Cup'la gün başlıyor, twitter'dan devam edeceğim update'lere, takip edenler için.


http://twitter.com/metinmete

Bu arada Trt'nin Formula 1'e desteği her geçen gün artıyor ve buna çok seviniyorum. Trt gün boyu çekimler yaptı, hafta sonu da bu çekimleri yayınlayacaklardır. Sitesindeki F1 sayfasında da detaylar artmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder