17 Ağustos 2010 Salı

Blogumdan sezonun ilk bölümü istatistikleri

Sezonun ilk bölümünde yarış değerlendirmelerini sizler için yapmaya çalıştım. Mücbir sebeple takip edemediğim İngiltere GP haricinde tüm yarışları değerlendirmiştim. Yarışların sonlarında yarışın yıldızı, iyiler, kötüler gibi istatistikler de veriyorum bildiğiniz gibi. Hazır sezon arasındayken bu istatistikleri bir araya getirip sezona genel bir bakış yapalım istedim.

Bakalım her kategoride kimler yer almış...

Yarışın Yıldızı: Bu başlık altında yarışı bitirme pozisyonu neresi olursa olsun yarışa damgasını vurmuş nesne neyse onu seçiyorum. Nesne diyorum çünkü bu bir pilot, bir takım ya da komiser bile olabilir. Bu başlıkta Mark Webber, Jenson Button ve Hamilton ikişer oyla zirvede. Massa, Kobayashi, Sebastian Vettel ve Ferrari takımı da birer oyla değerlendirildiler

Yarışın hayal kırıklığı : Bu başlık altında yarışta kendinden birşeyler beklendiği halde beklentileri boşa çıkaran ya da utanç verici performans sergileyen takım ya da pilotları seçiyorum. Yine burada da takım ve pilot harici şeyler de olabilir. Bu kategorinin lideri üç oyla Mercedes GP. Mercedes'in hayal kırıklığı yaratan pilotu Schumacher iki oyla ikinci sırada. Sezonun ilk bölümünde bol bol hayal kırıklığı yaşayan Sauber iki oyla ikinciliği paylaşıyor. Renault, Ferrari, Red Bull, Rosberg ve Virgin takımı da birer kere hayal kırıklığı yaşatmışlar.

Yarışın geçişi: Bu başlıkta yarışta herhangi bir yerde en cesur ve kaliteli geçişleri yapmış pilotları seçiyorum. Jenson Button, Jaime Alguersuari ve Lewis Hamilton ikişer geçişle zirvedeler. Barrichello, Kobayashi, Buemi, ve Kubica da birer geçişle onları takip ediyor.

İyiler: Bu başlıkta yarışta podyuma çıkmış ya da büyük gelişim göstermiş ya da herhangi bir sebeple iyi şekilde öne çıkmış pilot ve takımları seçiyorum. Bu kategorinin lideri tam dokuz defa seçilen Fernando Alonso. İspanyol pilot 12 yarışın dokuzunda iyiler sınıfına girerek kendini ispatladı.  Lewis Hamilton altı defa seçilerek yine başarılılardan birisi oldu. Mercedes GP'nin bu yılki yıldız pilotu Nico Rosberg beş defa iyiler grubuna girdi. Jenson Button, Robert Kubica, Sebastian Vettel ve Vitaly Petrov dörder kere bu gruba seçildi. Ferrari'nin bu sezonki mutsuz pilotu Felipe Massa üç defa iyiler grubuna girdi. Massa'nın bir defa yarışın yıldızı kategorisine girdiğini unutmayalım. Mark Webber, Michael Schumacher, Adrian Sutil, Sebastien Buemi ve Kamui Kobayashi ikişer defa, Williams ve Force India takımları, Heikki Kovalainen, Timo Glock, Nico Hulkenberg ve Pedro de la Rosa da birer kere iyiler grubuna girdiler.

Kötüler: Bu başlıkta da adı üstünde kötü performans gösteren pilot ve takımları seçtim. Bu bölümün lideri dört defa seçilen Michael Schumacher. Schumi iki defa da hayal kırıklığına seçilmişti. Schumi'yi üç defa seçilen Button takip ediyor. Son şampiyon Button'ı genellikle öne geçme hırsının yetersizliği nedeniyle kötüler grubuna seçmiştim. Jenson'ı ikişer defa ile Mercedes GP, sene başındaki istikrarsızlıklarıyla Kamui Kobayashi, HRT takımı,  Williams takımı, Force India'nın yetersiz pilotu Liuzzi, yine zaman zaman istikrarsız Webber, her durumda başarısını ispatlamayan Felipe Massa takip etti. Birer kere de bu gruba Virgin, Sauber ve Lotus takımları, Yamamoto, Vettel, Alguersuari ve Hulkenberg girdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder